Broccolilåda



Jag lagade middag åt HELA familjen ikväll, ja även Kalle och Erik va hemma! =) Det blev broccolilåda, MUMS som *** blev det om man får säga så om något man själv lagat! (?)

4 port

4 dl kokt pasta t ex skruvar
300 g färska eller frysta broccolibuketter
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
4 ägg
2 1/2 dl Matlagningsgrädde
1 1/2 dl Kvibille riven ädel

Sätt ugnen på 200 grader. Koka broccolin i lättsaltat vatten ca 1 min. Låt den rinna av. Blanda broccoli och kokt pasta i en smord form. Salta och peppra. Vispa ihop ägg,grädde och ädelost. Häll det i formen. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min.

Jag bytte ut ädelosten mot vanlig riven ost då jag tycker att ädelost smakar APA! Osten la jag uppepå istället för att blanda den med äggstanningen. Sen hade jag i knaperstek bacon också för att göra det "matigare". Nästa gång ska jag prova med rökt skinka för att det ska bli lite magrare...

MUMS blev det i alla fall! =)


Kommentarer
Postat av: Gittan

Jag håller bara med.

2008-08-25 @ 08:18:20
Postat av: Johanna

Låter smarrigt, utom det där med äggen... :P



Broccoli är det alldeles för sällan vi äter. Bara jag som gillar... (kanske borde passa på nu när magj är hemma på dagarna. puckojag! klart jag ska! )



KRAM

2008-08-25 @ 09:11:46
URL: http://www.maersta.se
Postat av: Anna

Johanna: Gör det med lite havregrädde så blir det ju lite mer som gratäng! =)

2008-08-25 @ 10:44:38
URL: http://forortstjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0