Dagens citat

Cenario: Jag och Fredrik va hemma hos en kund och städade. F dammsög för fullt, va för tillfället i köket tillsammans med kunden. Jag höll på våttorka, va för tillfället i badrummet som ligger precis intill ytterdörren då det ringer på dörren. Jag blir ombedd att öppna, det är en distriktsköterska (DSK). Hon klampar in, vägrar ta av sig skorna trots att jag påpekar att vi faktiskt håller på städa. Hennes skor va ju så jobbiga att knyta! Så hon klampar in i köket, jag står mest och gapar. Även kunden reagerar på detta och påpekar att vi håller på städa här!

DSK: Jamen han får väl dammsuga igen efter mig!

Hmm, och folk undrar varför distrikssköterskor fått så dåligt rykte... Not me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0