Tankar kring flytten

Mycket som ska ordnas... Det främsta är nog att allt ska ner på något sätt. Det är långt till Karlskrona, mer än 50 mil. Då kan man inte åka i flera omgångar... Tanken just nu är att anlita en flyttfirma. Vet inte vad det kostar. Kollade upp två olika firmor på nätet som flyttade långt. Började med att ringa den ena, presenterade mig lite glatt. Killen i andra änden hade definitivt mens! Grinig och tråkig som få! Han svarade på alla mina frågor med attityden "välj-inte-oss-jag-vill-inte-jobba". Jag va grymt irriterad när jag la på och skulle ringa andra firman. Tog ett djupt andetag och presenterade mig. "Hej Anna!" sa en glad röst på andra änden. Pratade länge med en mycket trevlig man på Peter Åkare Flyttservice. Det slutade med att han visste allt kring varför jag ska flytta till Karlskrona, han va helt enkelt en sån människa som man öppnar upp sig för och det känns nästan som man är kompisar ni vet... =) Han kommer på måndag förmiddag och ger mig ett kostnadsförslag efter att ha sett hur mycket saker jag har.

Kommentarer
Postat av: Gittan

Vuxenpoäng

2010-02-21 @ 20:43:27
Postat av: Erik

Tänk vad mycket ett trevligt bemötande betyder.

2010-02-22 @ 07:12:46
URL: http://erikbakomlinsen.blogspot.com
Postat av: Lina

Uppdatering tack! :D

2010-04-05 @ 22:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0